دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

باید پرستار میشدم. پرستار بخش افسرده ها، شکست خورده ها، غمگین ها، حرف توی دل مانده ها... صبح به صبح میرفتم توی اتاقشان، گلدان های بنفشه آفریقایی اتاقشان را وارسی میکردم. پرده ها را کنار میزدم و چایی، قهوه ای چیزی برایشان میبردم. بدون اینکه لبخندهای احمقانه تحویلشان بدهم و یا سر صحبت را با "به آفتاب سلامی دوباره خواهم کرد" شروع کنم، نظرشان را میپرسیدم که دوست دارند برویم توی حیاط سرسبز و آب و جارو شده ی اول صبحی یا دلشان میخواهد نقاشی بکشند یا حتی آواز بخوانند... اگر برویم توی حیاط میگذارم نگاهشان را به آسمانِ گاهی ابر و گاهی آفتاب بدوزند. بی آنکه با صدایم اذیتشان کنم به صدای گاه به گاه کلاغ ها گوش بدهند و پریدن این شاخه به آن شاخه گنجشک ها را نگاه کنند و لمس کنند دست آرام باد را میان گلهای توی باغچه... بعد آرام ازشان بپرسم اوضاع چطوره؟ آنها هم بگویند بهتره... نه اینکه برای به دست آوردن دل من بگویند و نه اینکه بخواهد ساده لوحانه به خودشان حس خوب باش - مثبت باش القا کنند، واقعا بهتر باشه...

همیشه که نباید حرف رد و بدل بشه، گاهی فقط باید فهمید، باید هوایشان را نفس کشید...

نظرات 4 + ارسال نظر
پریسا چهارشنبه 9 تیر 1400 ساعت 14:28 http://parisabz.blogsky.com

چقدر خوب و دلنشین نوشتی و چقدر خوبه فهمیده شدن.

مرسی عزیزم
آره واقعا وصف نشدنی

فانی پنج‌شنبه 10 تیر 1400 ساعت 00:02

تو آدمی هستی که بقیه رو خوب میفهمی انگار و حتما سنگ صبور خوبی برای اطرافیانت هستی

از خدامه که اینطور باشم

الهام شنبه 12 تیر 1400 ساعت 10:07 http://www.hesemaktoob.blog.ir

آخ که چقدر دلم یه همچین کسی رو میخواد که با قدرت درکش بتونه حالم رو خوب کنه.

بگو عزیزم... خودم میشنوم حرفهات رو. خودم حالت رو خوب میکنم

فرزانه شنبه 12 تیر 1400 ساعت 12:14

راستش رویای قشنگیه ولی عملا امکان پذیر نیست. اینو کسی میگه که سال هاست خودش کم و بیش این کار رو کرده. روان آدم ها از فیزیک کوانتوم هم پیچیده تر هست. گاهی اوقات 100% انرژی و وقت و .... رو برای کسی صرف میکنی ولی هیچ نتیجه ای نه برای اون فرد داره نه برای خودت! اما درک شدن برای هر آدمی از طرف هر کسی که باشه بسیار مفید و لذت بخش هست.
البته که در این راه تا جایی که من میدونم موفقی دلی جونم

میدونم فرزانه جونم به فراخور تجاربی که داریم، دیدیم آدمهایی رو که نخواستن اون همدلی رو... حق باتوئه
حالا منم تلاشم رو میکنم بلکه کارگر افتاد
فدای تو مهربووووون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد