دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

سفرنامه مجازی با پیاز داغ اضافه


یکی از دوستانمون ساکن فرانسه است با فک و فامیل و خانواده. همچین خوش خوشانشون هست و مدام عکس پشت عکس و ما هم حظ وافر از دیدن اینهمه خوشی و آرامش توی چشمهای آنها. بعد این دوستان ما هفته پیش با تور رفتن ایتالیا. خلاصه اینور و اونور و کلی عکس و ماجرا!

بعد عکسها رو گذاشتن ما هم ببینیم. سرتون رو درد نیارم، سرعت نت هم که چیزی در حد زمان حضرت نوح و خب ما هم که با این سرعت شده ایم حضرت ایوب و کلا برای خودمون انبیای اولوالعزم ترتیب داده ایم دیدنی. باز نشد که نشد این عکسهای فرنگی. اول گفتم بیخیال، حالا ما که 28 ساله چشممون از نزدیک ایتالیا رو ندیده، حالا این عکسها هم روش. اصلا میرم نت سرچ میکنم ببینم!! بعد صدایی از درونمان نهیب زد که آهای دختر، اینها مستنده بنده خدا. سر و ته گوگل رو هم بگردی جز عکسهای جینگل و مستون که عکاسهای حرفه ای با دیدهای سیاسی - تاریخی - اجتماعی و .. گرفتن چیزی نمی یابی. این بنده خداها رفتن با عشق از دید خودشون فارغ از هر نگاه بین المللی تصویر قاب کردن که تو ببینی -اون وسطها یک منتی هم بر سر خودمان نهادیم- و لذت ببری. این شد که نشستم و نشستم تا باز شود، دیده شود و پسندیده شود. پسندیده شود؟ دلمان پر پر شد. انقدر که معماری این شهرها دیدنی بود. یکسری مجسمه داشت اینوری، یکسری آنوری، حالا نمای برعکس،  حالا غلت به چپ، حالا راست!! ساختمان بود در حد زمان گلادیاتورها... برج ِکج و برجِ راست و اووووه من یک چیزی میگویم و شما یک چیزی میشنوید.

توی ترمینال اتوبوس هاشون(چیزی تو مایه های ترمینال جنوب ما) یک مجسمه گذاشتن از اینجا تا طاق آسمون... از یک کلیسا عکس انداختن که حضرت مریم داره شیک و پیک از اون پله میاد پایین بعد زیرپاشون هم یه عالمه شمع الکتریکی (والا شکل شمع هستن ولی ظاهرشون میخوره که به برق وصل باشه)، آدم اصلا دلش میخواد بره حضرت مریم رو ماچش کنه بگه بیا بشین روی این نیمکتهای خوشگل و برق برقی یکم از خودمون بگیم.

توی میدون یکی از شهرها شما فکر کن مثلا قد میدون آزادی، آب نما درست کردن با پنج عدد مجسمه مرد و دو تا اسب بعد اینها مثلا دارن غرق میشن. انقدر هیجان زده افتادن توی آبها که یک لحظه حس میکنی نکنه منم ببرن با خودشون!!

از صبری که به خرج دادم راضی هستم، خدا هم از دوستهامون راضی باشه که دل یه جوون رو شاد کردن، شما هم از من راضی باشید که پیاز داغشو زیاد کردم...

نظرات 21 + ارسال نظر
نرگس20 یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 23:04 http://www.narges20.blogsky.com

قربون این جوووووون

در ضمن با کمال افتخار اووووول

خدانکنه :*

مریم یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 23:05 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

دوووووم نرگس جان

مریم یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 23:06 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

حالا اینهمه تعریف کردی و دلمون هم آب شد
نمیشه عکسا رو بذاری ما هم ببینیم؟؟؟
همون حضرت مریم رو بذاری کافیه ها

اون مجسمه های غلتون رو نمیخوای ؟؟ :))

مریم یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 23:30 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

سمیرا یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 23:33

آره دل آرام جون عکساشون خیلی قشنگ بود ، یکیشو بذار ، خیلی خوب توصیف کردی حال و هواشونو .
آخرش باید میگفتی ایشااله دست جمعی قسمتمون شه بریم اونجا

مثلا جناب سزار ما رو بطلبه!!

تـه تغاری دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 00:19 http://ssmall.blogsky.com/

مرسی برای اون عدد و راهنمایی ممنونم ....من هنوز درگیر طراحیشم
بعدشم اینکه من اخر دیدن این عکسای فک و فامیلامون تو غربت یه سوالی گیجم میکنه که ما داریم زندی میکنیم یا اونا بعدشم هر سری سوالام بی جواب میمونه و قول میدم که نرم پیجشون و ببینم که دلم اب نشه اما اولین نفر منم که میرم منتظر میشینم تا عکسا باز بشن !
ایکون خود ازاردهی

ایشالا موفق بشی
زندگی بسته به نگاه و خواسته های ما معنیش فرق میکنه. ولی نمیشه منکر شد که دلایل شادی و رضایت از زندگی در زندگی افراد خارج از ایران فراوان تره.

دیزباد وطن ماست دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 00:23 http://adelweb.ir

دل آرام من از پیاز داغ بدم میاد نمیشه یه چیز دیگه باشه؟


اما باز هم دوست دارم با هم تبادل لینک کنیم.

بعضی دیزبادی ها آخه دوست دارن پیاز داغ رو



وقتی منو لینکیدی بهم خبر بده تا منم بلینکمت.

میشه رب، زرد چوبه و یا حتی زعفران باشه. خلاصه هرچی هست در جهت بهبود قدم برداره!

مگه هنوز مده؟؟

"یک من دیگر" دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 00:54

بابا این فامیلاتون عجب فامیلای باحالینا! فرانسه بودن بعد رفتن ای تا لیا؟ ما نهایتا تا قم بتونیم بریم! قم برج کج نداره؟

قم که خوبه باز. من دنبال برج کج اطراف تهران میگردم
خداییش این خیلی جلف میخنده. من پوزش میطلبم.

ب.ر دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 03:30 http://biparvabash.persianblog.ir

اﻳﺸﺎاﻟﻠﻪ ﭘﺎ ﺑﺪﻩ ﻫﻤﮕﻲ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﺸﺮﻑ ﺑﺸﻴﻢ....ﺣﺎﻻ ﻣﺎ ﺭﻭ اﺯ ﺩﻳﺪﻥ اﻭﻥ ﻋﻜﺴﺎ ﺑﻲ ﻧﺼﻴﺐ ﻧﺬاﺭ ﺩﺧﺘﺮ...

ایشالا ایشالا
همچین دور هم :))

بازیگوش دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 07:27 http://bazigooshi7.persianblog.ir/

خط اخر:-))))))))))

یکی از دوستان نتی پارسال رفته بود ایتالیا یه سفر نامه مبسوط نوشته بود...زیاد شهر تمیزی نیست انگار...

رم یا ونیز؟ نمیدونم والا ما که نرفتیم، اونهایی که رفتن بیان بگن بود یا نبود. :))

سارا دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 08:32 http://www.takelarzan.blogsky.com

ای بابا دل ارام جانم
لذت بردی نوش جونت عکس دیدی بازم نوش جونت آخه فدات شم نمیگی مام اینجا رو هوا میمونیم از این تعریف پر آب و تاب تو نمیگی دلمون هوس میکنه اونم همچین ییهو بعد باید دیوار گاز بزنیم
ما هم دلمان ایتالیا خواست

نه دیگه سارا مزه اش به اینه که من ببینم براتون تعریف کنم!!(جایزه بی نمک ترین جواب تعلق میگیرد به اینجانب! والا!!)

م . ح . م . د دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 12:34

من اصن نفهمیدم چی گفتی !

مشکل جای دیگه است محمد جان!

امیرحسین... دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 12:37

دهنمون آب افتاد

حق دارین والا

سارا دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 14:55 http://haleman1.blogsky.com

خب عزیزم چندتا عکسشو بذار ما هم ببینیم

آخه سارا جان توی عکسهاشون خودشون هم هستن :)

سارا دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 15:17

قسمت هایی که اونا هستن رو کات کن بعد بذارررر
بعدشمممم من ادت کردم ولی تاییدم نکرده بودی قبلنا

سارا دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 15:18

البته الان دوباره ادت کردم

عزیزم من اونجا زیاد فعال نیستم.

عاطی دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 16:33

بله!خوش به سعادتشون:دی!!!

تفریح ماه هم اینه که هر جمعه بریم کوه کنار خونه مون جوجه بزنیم:))))

والا:(

:گل

خوش به حالتون
کم تفریحی نداریدا
خودت گلی :*

آقای دنتیست دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 17:40 http://dstooth.blogspot.com

دل آرام بانوی عزیز مطمئناً اگر ایتالیا در خاورمیانه بود الان دست کمی از وضعیت ما نداشت!
هیچ کدوم از شهرهای ایران حتی اصفهان به عظمت رم نیست.افسوس من این جاست که سیستم حمل و نقل عمومی،آلودگی هوا و عقب ماندگی تاریخی ایتالیایی ها نسبت به فرانسوی ها باعث شده که رم مثل پاریس دلچسب و باشکوه نباشه. وگرنه میدان های شهر رم برای کل کره ی زمین کافی هستند :)

وای توی خاورمیانه بود که الان اوضاعش نا بسامان بود!!
ولی منم شنیدم که کلا کشور تمیزی نیست، البته که شنیدن کی بود مانند دیدن ;)
و باید شکر گزار باشند که در منطقه ای واقع شدند به نام "اروپا"...

زیتون دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 18:22 http://zatun2002.persinblog.ir

سلام
اکنون که وارد فصل سرما می شویم سعی کنیم شب ها خوراکی سرد واسترس دار مثل کله پاچه ، چلوماهی ، شیربا هندوانه ، شیربدون خرما ، شیرکنار برنج ، ماست با برنج ، ...نخوریم
فرزندیکی ازاهالی محل که کمترازده سال دارد سکته کرده ونیمی ازبدنش فلج شده یکی ازدوستان شب شیربا هندوانه کنارهم خورده دچارخون لختگی وسکته شده
روزانه 300نفردرایران دچار سکته مغزی میشه مراقب خوراکی خودباشیم وآنرا مدیریت کنیم

آخه کدوم آدم عاقلی شیر با هندوانه میخوره؟؟!!

snowman دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 18:35

پول باشه دل خوشم باشه وقتم باشه منم برم ایتالیا از این عکسای دل آب کن میگیرم خب!!

شما دیگه لیستت چیزی کم نداره؟ تعارف نکنا :))

سارا دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 18:48 http://haleman1.blogsky.com

دل ارام بلدی چطوری هدر رو باید عوض کرد؟

اتفاقا چند روز پیش صحبتش با دوستان بود. نه متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد