دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

یک ساعتی که یک سال بود

سه چهار ساله بودم که مامانم رو گم کردم. یعنی نمیدونم اون گم شد یا من گم شدم... سر برگردوندم دیدم نیست... مشهد بود... شلوغ بود... بین اون همه خانم با چادر سیاه... بین اونهمه پا، که بی رحمانه به ادم کوچولوی  هفتاد هشتاد سانتی میخوردن... میون دریای اشکی که موج میزد و تار میکرد مسیر نگاهم رو... ظهر بود و گرم... شاید اولین تجربه های زندگیم رو اونجا پیدا کردم. تجربه ی ترس... بی پناهی... اولین طعم غربت رو اونجا مزه کردم. شهر غریب... آدمهای غریب...

 هنوز هم برای بچه هایی که گم شدن و دارن مثل ابر بهار اشک میریزن و مامانشون رو میخوان گریه ام میگیره... مثل دختر کوچولوی پریشب... نرسیده به تجریش وسط پیاده رو... هق هق گریه اش و مامان مامان گفتنش... جلوش زانو زدم... گفت مامانم... نفهمیدم چجوری دستش رو گرفتم و تا خود کیوسک انتظامی به چند نفر خوردم... فقط وقتی رسیدم به خودم اومدم که داریم دوتایی گریه میکنیم... سربازه میگه چی شده... گفتم گم شده... گفت اسمش چیه...

نمیدونم پریا مامانش رو پیدا کرد یا نه اما مطمئنم بیست سی سال بعد، پا به پای بچه هایی که گم شدن اشک میریزه و نگران میشه...

نظرات 8 + ارسال نظر
محمد جمعه 9 مهر 1395 ساعت 15:05 http://seventhsky.blogsky.com/

چقدر کار خوبی کردی
خیلی حس خوبی داره وقتی یه بچه ماردشو پیدا می کنه
ولی خوب پدر و مادرها باید بیشتر حواسشون به بچه هاشون باشه

طـ ـودی جمعه 9 مهر 1395 ساعت 15:24

چقدر تلــخ

پریسا جمعه 9 مهر 1395 ساعت 23:14 http://parisabz.blogsky.com

چه دلگیر. خدا کنه والدینش رو پیدا کرده باشه. واقعا ترسناکه این صحنه

رهگذر ... شنبه 10 مهر 1395 ساعت 09:15

درود،
تنها "تجربه ها" هستند که تکرار انسان را رقم می زنند ...!!! چه خوب باشد، یا که بد، خوشایند و حتی وحشتناک ...!!! و این دقیقاً زمانیست که نقطه ی دردناک همان زخم، دوباره فشرده و همه چیز از نو تداعی می شود ...
و همین تجدید تحریک برای یکی میشود بهانه ای برای نشان دادن انسانیت ذاتی خویشن (نظیر رفتار شما) ...، و متأسفانه برای برخی بهانه ای می شود بهانه ای جهت تخلیه ی کابوسهای تاریک زندگی پسین خویش ...!!!

سعیده علیزاده شنبه 10 مهر 1395 ساعت 14:35 http://no-aros.blogfa.com/

کاش بعضی تجربه های تلخ برای بچه ها اتفاق نمیفتاد.
من خودم فقط دوسال و نیمه بودم که مامانم رفت سوریه و منو سمرد به زن عموی پدرم که اصلا و ابدا ادم دلنشینی نیست.. و کتک هم ازش خوردم حتی.
نمیدونم چقدر از وحشتا و بی اعتماد بنفسی الانم سر اون قضیه ست.
نمیدونم چرا الان اینجا این قضیه رو گفتم.
اما بقول اقای بابک عزیز و خودت توی هفتگی نه به بی خیالی پدر و مادرای قدیم. نه به پدر و مادرای الان که داریم ازونور بوم میفتیم.

رابعه یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 18:07

بععضی ها هم متخصص جدا کردن مادر و بچه قا بعبارتی گم کردن بچه هان!!!!
با وعده های دروغین و مسخره.... زبون بچه ها رو یاد میگیرند و خیلی خوب هم موفق در دزدیدن و گم کردنشون میشن... بعد که بچه ترسید و شروع به گریه کرد با هزارن عقده نهفته بچه گم شده گریان رو زیر رگبار کتک و خشونت وحشیانه قرار میدن.... متاسفانه....

نمیدونم داستانت واقعی بود برا خودت رخ داده بود یا نه. اما اگر نبود کاش قبل انتشار یک اجازه ای از فردی که براش این ماجرا رخ داده میگرفتی تا احساس نکنه ناغافلکی لختش کردی و انداختیش تو قفس شیشه ای جلو دید انظار مردم.... :-(

بله عزیزم برای خودم اتفاق افتاده اما اگر هم اینطور نبود، شما مطمئن هستی که من اجازه نگرفتم؟

رها- مشق سکوت دوشنبه 12 مهر 1395 ساعت 13:04 http://mashghesokoot.blog.ir

من خودم هیچ وقت گم نشدم، اما تجربه ی گم کردن برادرم رو داشتیم. راهنمایی بودم و اون 4-5 ساله که با چندتاخانواده رفته بودیم پارک و داداشم و یکی دیگه از بچه ها گم شدن. هیچ وقت خاطره ی اون یکی دوساعت از ذهنم پاک نمیشه. تموم پارک به اون بزرگی رو مثله دیوونه ها میدویدیم دنبالشون و گریه میکردم و داشتم دیوونه میشدم تا اینکه اطلاعات اعلام کردن که پیدا شده
جالبیش اینه که وقتی پیداشون کردیم دیدم خیلی ریلکس نشستن تو نگهبانی و تازه داداشم میگه: ما دو دقیقه اومده بودیم واسه خودمون بگردیم این آقا ما رو آورد اینجا

مسافر دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 01:17

سلام و درود
و
ارادت فراوان


عالی بود
پر از عاطفه
پر از درک کردن
پر از مهربانی

هنرمندانه گفتین


چه بسا افرادی سرشان امده
ولی باز دست یاری ندهند


ولی دل ارام خیلی ماهه
خیلی
خیلی

پائیز شد
به انتظارش نشسته ام
تا این دفعه با خبر سراغم بیاید
او تجدید خاطره کند با محله ی قدیم
مسافر هم میزبانی کند از بانوی عاطفه ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد